Przejdź do komentarzy

 

Dokumentacja

DOKUMENTACJA INTERFEJSU

Przygotowany przez nas interfejs spełnia wymagania dyrektywy PSD2. Udostępniony interfejs umożliwia dostęp do rachunków płatniczych, weryfikację dostępności środków i inicjowanie transakcji uprawionym do tego podmiotom TPP.

Wybrany przez nas standard interfejsu to PolishAPI wersja 2.1.1.

INFORMACJE OGÓLNE DOTYCZĄCE DOKUMENTACJI TECHNICZNEJ INTERFEJSU

Interfejs API utworzony został zgodnie z Dyrektywą dotyczącą usług płatniczych (PSD2). Jego celem jest udostępnienie bezpiecznego oraz łatwego w użyciu zestawu danych klientów Banku posiadających dostęp do usług bakowości elektronicznej na potrzeby świadczenia usług finansowych wskazanych w Dyrektywie PDS2.

Interfejs Banku jest zgodny z standardem PolishAPI opracowanym przez Związek Banków Polskich celem implementacji Dyrektywy PSD2.

Interfejs API został zbudowany zgodnie z najnowszymi standardami technologicznymi, z wykorzystaniem mechanizmów REST, OAuth2, JSON oraz bezpiecznego podpisu elektronicznego eIDAS.

Interfejs udostępnia zestaw usług służących do uwierzytelniania, autoryzacji, zarządzania zgodami.

Implementacja umożliwia korzystanie z danych na potrzeby usług:

  • AIS (Account Information Service) – usługa dostępu do informacji o rachunku,
  • PIS (Payment Initiation Service) – usługa inicjowania transakcji płatniczej,
  • CAF (Confirmation of the Availability of Funds) – usługa potwierdzania dostępności na rachunku płatniczym płatnika kwoty niezbędnej do wykonania transakcji płatniczej.

Interfejs udostępniony jest dla wszystkich certyfikowanych podmiotów określanych, jako TPP (Third Party Provider) - uprawnionych do dostępu do usług finansowych na podstawie zgód wydanych przez Klienta.

Dokumentacja techniczna interfejsu

W celu uzyskania dokumentacji technicznej prosimy o kontakt poprzez wypełnienie i przesłanie formularza zamówienia.

formularz zamównienia

Po pozytywnej weryfikacji uprawnień TPP, bezpłatnie udostępnimy dokumentację techniczną interfejsu.

 

Środowisko testowe - Sandbox

Dla potrzeb TPP (Third Party Provider) przygotowaliśmy i uruchomiliśmy środowisko testowe Sandbox (w tym wsparcie) służące do testowania połączenia i funkcjonalności, aby umożliwić posiadającym zezwolenie dostawcom świadczącym usługę inicjowania płatności, dostawcom usług płatniczych wydającym instrumenty płatnicze oparte na karcie i dostawcom świadczącym usługę dostępu do informacji o rachunku lub dostawcom usług płatniczych, którzy złożyli wniosek o stosowne zezwolenie, przetestowanie ich oprogramowania i aplikacji wykorzystywanych do oferowania usług płatniczych użytkownikom.

Dostęp do środowiska testowego mogą mieć tylko uprawnione podmioty TPP. Dlatego w razie zainteresowania dostępem prosimy o przesłanie wypełnionego formularza zamówienia.

formularz zamównienia

Po dokonaniu pozytywnej weryfikacji uprawnień TPP udostępnimy adres Sandobox.

 

Informacje serwisowe

Zgłoszenia problemów z dostępnością lub nieprawidłowego działania interfejsu

Dbając o wysoką jakość świadczonych usług, dokładamy wszelkich starań aby oferować usługi na najwyższym poziomie. Jeśli na etapie testów integracyjnych wystąpią przeszkody uniemożliwiające prowadzenie testów – prosimy o przekazanie informacji w tym temacie. Bank dołoży wszelkich starań, aby rozwiązać zaistniałe problemy.

W celu zgłoszenia zidentyfikowanych problemów prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia problemu:

formularz zgłaszania problemów

Na przesłane zgłoszenie odpowiemy w najszybszym możliwym terminie, po uprzedniej weryfikacji uprawień TPP.

Przerwy serwisowe

Nasze systemy bankowości elektronicznej, środowisko testowe Sandbox, a od 14 września 2019 r. również produkcyjny interfejs PSD2 naszego Banku wymagają cyklicznych prac serwisowych. Wiążę się to z krótkim brakiem dostępu do danych zarówno dla TPP jak i naszych Klientów. Informację o planowanych przerwach serwisowych będziemy publikować na tej stronie z wyprzedzeniem. 

 

Raporty

Co kwartał będziemy publikować aktualne raporty wydajnościowe dotyczące środowisk dla TPP oraz bankowości elektronicznej, z której korzystają nasi klienci.  

 

Środowisko produkcyjne

Od dnia 14 września 2019 r. SGB-Bank S.A., wypełniając obowiązek dyrektywy PSD2 udostępnia środowisko produkcyjne (w tym wsparcie) służące do produkcyjnego połączenia aby umożliwić posiadającym zezwolenie dostawcom (TPP) korzystanie z interfejsów on-line do systemu bankowości internetowej Banku.

Dostęp do środowiska produkcyjnego mogą uzyskać wyłącznie uprawnione podmioty, które posiadają zezwolenie na świadczenie następujących usług płatniczych:

  • inicjowanie transakcji płatniczych,
  • dostęp do informacji o rachunku/rachunkach oraz
  • potwierdzanie dostępności na rachunku/rachunkach kwoty niezbędnej do wykonania transakcji płatniczej dostawcom wydającym instrumenty płatnicze oparte na karcie płatniczej.

W razie zainteresowania dostępem prosimy o przesłanie wypełnionego formularza. 

formularz zamównienia

Po dokonaniu pozytywnej weryfikacji uprawnień TPP udzielony zostanie dostęp do środowiska produkcyjnego.

 

Nowe zasady logowania i autoryzacji transakcji

Nowe metody logowania, autoryzacji transakcji i ułatwienia – czyli wszystko co warto wiedzieć, aby bezpiecznie korzystać ze swojego konta w banku po 14 września 2019 r.

Nowa metoda logowania do Bankowości Internetowej
Po wpisaniu loginu i hasła poprosimy Cię potwierdzenie logowania kodem SMS lub mobilnym tokenem.

 

Nowe zasady autoryzacji transakcji wykonywanych kartami płatniczymi

Częściej będziesz potwierdzać transakcje zbliżeniowe kodem PIN. Możemy poprosić Cię o potwierdzenie kodem PIN niektórych transakcji zbliżeniowych poniżej 50 zł. Zasady dla płatności powyżej 50 zł się nie zmieniają. Dotyczy to zarówno transakcji dokonywanych tradycyjną kartą płatniczą jak i tych dokonywanych z wykorzystaniem aplikacji Portfel SGB i  Google Pay.

 

Zmiany, które wprowadzamy dla Twojej wygody
1. Nowa Bankowość Internetowa

Dla Twojej wygody zmieniliśmy wygląd bankowości internetowej. Będzie nie tylko bezpieczniej, ale też wygodniej i bardziej przejrzyście.

 

2. Prostszy sposób korzystanie z mobilnego Tokena SGB
Znosimy konieczność potwierdzania każdej operacji kodem PIN. Sposób logowania do aplikacji się nie zmieni.

 

Mobilny Token SGB – zobacz, jakie to wygodne, łatwe i bezpieczne

  • dla klientów korzystających z serwisu SGB24

  • dla klientów korporacyjnych

 

MASZ PYTANIA?  SZUKASZ PODPOWIEDZI?  SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

więcej

 


OBLICZ RATĘ SWOJEGO KREDYTU - SKORZYSTAJ Z NASZEGO KALKULATORA KREDYTOWEGO

więcej

  Centrala Banku Spółdzielczego w Dzierżoniowie
   tel. (74) 831-29-10  fax: 832-00-30

   Wykonanie i obsługa techniczna Saba Service      

KOD SWIFT : GBWCPLPP